25 دليل براي مهاجرت به لينوكس

24. لينوكس و ديگر نرم‌افزارهاي آزاد موجود نه تنها به محصولات اختصاصي رسيده‌اند بلكه به سرعت در حال پيشرفت و توسعه نيز مي‌باشند. اين روند با افزايش ميزان تقاضا براي دريافت چنين محصولاتي و با مشاركت بيشتر سازمانها و افراد، سريع‌تر مي‌شود.

25. لينوكس به كاربران اين امكان را مي‌دهد كه با بررسي، تغيير، گسترش و توزيع مجدد كد منبع به پيشرفت فناوري نرم‌افزار كمك نمايند. اين مورد بسيار متداول بوده و نمونه بارز آن IBM مي‌باشد. نتيجه اين كار به انجمن نرم‌افزارها بازگشته و در نوع خود يك مزيت به حساب مي‌آيد.

26. در حقيقت براي گرايش سازما‌ها به لينوكس و ديگر نرم‌افزار آزاد موجود بيش از 25 دليل وجود دارد. دليل بيست و ششم اين است كه لينوكس در مقايسه با ويندوز به يکپارچه‌سازي گرداننده ديسك سخت نياز ندارد. توزيع داده‌ها در بخشهاي غيرمتمركز گرداننده ديسك سخت موجب كند شدن عملكرد رايانه مي‌شود. انجام عمل يكپارچه‌سازي، كار دشواري نبوده اما انجام آن به صورت دوره‌اي شايد آزاردهنده باشد. در صورتي كه سيستم ‌عامل به خوبي طراحي شده باشد نيازي به انجام اين کار نمي‌باشد. شرايطي وجود دارند كه شايد مهاجرت سازمانها از لينوكس به ويندوز بهتر ‌باشد:

1. سازمانهايي كه داراي عملكرد محدودي بوده و داراي مجوز معتبر ويندوزي هستند كه بدون استفاده باقيمانده است. آنها مي‌توانند با جايگزين كردن مسئول ويندوز به جاي متخصصين لينوكس در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنند.

2. در شرايطي كه مايكروسافت مجموعه ارزان قيمتي را به يك سازمان ارائه دهد، اين مجموعه شامل مجوز بلندمدت با هزينه اندك، آموزش و پشتيباني رايگان مي‌شود. اين شرايط به نفع مايكروسافت بوده زيرا شهرت خوبي را براي آن به همراه دارد.


دسته ها :
جمعه ششم 5 1385
X