(قسمت پایانی) World Cup 2006

اگر از قسمت مقدماتی به جام جهانی راه یابید قرعه کشی گروه ها به صورت اتفاقی و رندوم خواهد بود . اما اگر از ابتدا جام جهانی را انتخاب کرده باشید می توانید به جدال در گروه بندی اصلی مسابقات بپردازید. در این مسابقات حساسیت بسیار بالا تر است این موضوع را حتی زاویه های متعدد دوربین بازی نیز به یاد آور می شود . به خصوص در بازی های پلی آف یا حذفی . شما 7 مسابقه یا 630 دقیقه فرصت دارید تا تیم خود را قهرمان جام کنید و دموی بسیار نظاره گر باشید و بازی با توپ طلایی فینال را نیز تجربه کنید. در مسابقات جام جهانی پخش تلویزیونی بازی نیز تغییراتی دارد. در ابتدای هر بازی شاهد زوم کردن دوربین بر روی کره زمین و استادیوم محل برگزاری مسابقه هستیم. این صحنه را در ابتدای پخش رسمی تلویزیونی بازیهای اصلی جام جهانی فوتبال نیز شاهد خواهیم بود .نمایشگر نتایج بازی نیز با لوگوی رسمی بازیها متفاوت می شود. بعد از سالها انتظار بالاخره می توانیم تیم ملی کشورمان را می توانیم در سری بازیهای فیفا ببینیم.قبل از ارائه بازی حرف وحدیث در مورد حضور ایران بسیار زیاد بود اما بالاخره این بازی عرضه شد و می توان گفت ایران با قدرت در این بازی حضور دارد.علی دایی شناخته شده ترین بازیکن ایرانی ، وحید هاشمیان هلی کوپتر ایرانی ؛ مهدی مهدوی کیا موشک هامبورگ و حسین کعبی بازیکنانی هستند که چهره آنها با تمام ظرافت طراحی شده اند. اما نکته قابل توجه طراحی نشدن چهره ی علی کریمی و یا فریدون زندی می باشد که در عوض چهره ی حسین کعبی با دقت فراوان طراحی شده است ! دلیل این امر را هم می توان اعلام کاندیدا های بهترین بازیکنان جوان جام جهانی از طرف فیفا باشد که حسین کعبی با رونالدو از پرتغال ، مسی از آرژانتین و رونی از انگلستان رقابت سختی در پیش رو دارد.در هر تیم ستاره هایی در نظر گرفته شده است که ستاره های ایران علی دایی و علی کریمی هستند. در حالیکه قویترین بازیکنان ایران به ترتیب مهدی مهدوی کیا ، فریودن زندی و علی کریمی می باشند. ترکیب ایران تقریبا ترکیب درستی به جز در بعضی پست ها که در حالت پیش فرض باید بازیکنان جا به جا شوند .در طراحی چهره سایر بازیکنان نیز سعی شده است که شباهت کلی را با چهره اصلی بازیکنان داشته باشد.بعضی از بازیکنان نیز در لیست طویل موجود در بازی نیستند و شما می توانید بازیکنان مورد علاقه خود را در بخش Creation Central ساخته و وارد تیم ملی کنید . گزارشگر بازی نیز سنگ تمام گزاشته و نام تمام بازیکنان از دخیره گرفته تا فیکس را گزارش می کند .یکی دیگر از ابتکارات EA برای بازی پخش سرود ملی کشورها ست.اگر شما بتوانید در بازی نتیجه را به سود خود به پایان برسانید می توانید در پایان سرود ملی ایران را نیز بشنوید که در نوع خود بسیار جالب است! گرچه بازی در محیط مجازی با عالم واقع بسیار تفاوت دارد اما به امید نتایج خاطره انگیز تیم ملی ایران ، قهرمانی ایران را در محیط مجازی تجربه کنید.Wall paper تیم ایران نیز نقشی از سی و سه پل اصفهان و قله دماوند دارد و درهنگام بارگذاری بازی نیز سابقه حضور ایران در جام جهانی ، بزرگترین افتخار ایران در جام جهانی یعنی برد آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه و نکاتی در مورد 68ملیونی و جوان ایران درج می شود.پیراهن تیم ملی ایران نیز طراحی شده توسط PUMA در بازی گنجانده شد است که لباس اصلی سفید و لباس دوم ایران قرمز رنگ است . به جرات می توان گفت FIFA 06 از بهترین هوش مصنوعی در میان بازیهای شبیه سازی فوتبال بهره می برد. اما FIFA World cup 06 قابل مقایسه با این بازی است .

با اطمینان می توان گفت که در بازی FIFA World cup شما می توانید 90 درصد تاکتیک ها و استراتژی های فوتبال واقعی را در بازی اجرا کنید. امری که تا به حال در هیچ بازی دیگری اتفاق نیافتاده است . از آفساید گیری مدافعان گرفته تا مثلث هجومی همه و همه در بازی قابل انجام است .دلیل وجود این سطح وسیع تاکتیکی نیز اهمیت مسابقات و اجرای برترین بازیها در جام جهانی می باشد . گیم پلی بازی تفاوت زیادی با FIFA 06 ندارد اما باز هم بهبود یافته است . برای مثال اینبار شما با هر پاس توعمق نمی توانید صاحب توپ شوید و یا با هر ضربه سری مطمئن باشید که توپ در چارچوب دروازه خواهد بود . به طور کلی می توان گفت بازی کمی سخت تر شده است . بازیکنان نیز استیل خود را دارا می باشند و به سبک خود فوتبال بازی می کنند. اگر اغراق نکرده باشم می توانم بگویم حتی علی دایی نیز به سبک خود بازی می کند و توپ را کنترل می کند! اما شما با بازیکنان هوشمندی رو به رو هستید و این کار شما را سخت تر می کند . اگر تیمی از شما جلو بیافتد با حفظ توپ و پاس های پیاپی اجازه نزدیک شدن به دروازه را به شما نمی دهند مخصوصا اگر در دقایق پایانی بازی باشید. اما نکته جالب دیگر در قسمت حذفی می باشد اگر شما با تیمی مانند برزیل در مقابل ژاپن در پلی آف رو به رو شوید و بازی به وقت اضافه بکشد تیم ژاپن دست به حمله و هجوم نمی زند و در مواردی خاص دست به ضد حمله می زند و می توان گفت آنها از نتیجه راضی هستند وقصد دارند شانس خود را در ضربات پنالتی امتحان کنند. گرافیک بازی در نگاه اول نسبت به FIFA 06 ضعیف تر به نظر می رسد. اما این طور نیست این گرافیک نیست که ضعیف است بلکه نور پردازی بازی است که نسبت به محصول قبلی EA ضعیف کار شده است . شاید دلیل اصلی این امر نیز کارکرد بیشتر بر روی محیط ورزشگاه ها و تماشاگران باشد. برای تمام 127 تیم مجود در بازی تماشاگران مخصوص به همان تیم طراحی شده اند که لباس های آن تیم را بر تن دارند و از دیگر تماشاگران متمایز هستند . پر چم های غول پیکر نیز توسط این تماشاگران در استادیوم ها به نمایش در می آید که در نوع خود جالب توجه است . پلاکارد ها نیز توسط تماشاگران در اطراف ورزشگاه نصب شده اند. در ابتدای بازی نیز کاغذ های رنگی و بادکنک ها در آسمان ورزشگاه رها می شود و دقت بازی به حدی بالا است که این کاغذ های رنگی د کنار زمین به چشم می خورد . تمام 12 استادیوم محل برگزاری بازی نیز با تمام جزئیات طراحی شده اند برای پی بردن به این مسئله می توانید به بخش FIFA World cup .com در منوی اصلی مراجعه کنید و فیلم های مربوط به ورزشگاه ها و شهرهای میزبان جام را ببینید تا به دقت EA پی ببرید. پخش تلویزیونی بازی نیز در حد نام بازی است. دموها و صحنه های سینماتیک بازی بسیار متنوع و فراوان هستند و کمتر شاهد صحنه های تکراری خواهید بود.حتی اینبار در هنگام ضربات کرنر و یا شادی های پس از گل می توانید از میان تماشاگران بر روی سکو ها نظاره گر بازی باشید. تمام اطلاعات مربوط به بازی نیز در خلال انجام مسابقه بر روی صفحه درج می شود.این نکته نیز برای شما بسیار جالب خواهد بود که نتیجه بازی همزمان نیز بر روی صفحه درج شود و حساسیت کار شما نیز بالا تر رود . صدای تشویق های بی امان تماشاگران نیز جو فوق العاده ای را بر بازی حاکم می کند و تقریبا تمام تیم ها دارای تشویق مخصوص به خود هستند.گزارش بازی نیز با هیجان خاصی صورت می گیرد و جای بحثی باقی نمی گذارد.

در پایان هر بازی نیز می توانید سرود ملی کشور برنده بازی را بشنوید. موزیک های بازی نیز از عنوان های مشهور انتخاب شده اند و به طور کلی این موزیک ها نسبت به FIFA 06 از سطح و کیفیت بالاتری برخوردارند. در بخش Play Now می توانید به انجام دیدار های دوستانه بپردازید و این بخش نیز تغییراتی جزئی داشته است . در بخش Global chalenge نیز شما باید ماموریت هایی را در زمانی مشخص انجام دهید که هر قاره موارد مخصوص به خود را دارد اما جالب ترین مورد شبیه سازی صحنه های حساس جام های قبل می باشد. شما می توانید با بازیکنان فعلی به سالها قبل باز گردید و صحنه های خاطه انگیز جام مانند فینال سال 94 و ضربات پنالتی برزیل و ایتالیا را تجربه کنید و یا به فینال 98 فرانسه بروید و فرانسه را با 3 گل قهرمان کنید . بخش ضربات پنالتی نیز در منوی اصلی قابل دسترسی است که می توانید هیجان و حساسیت وصحنه های منحصر به فرد بازی را در این قسمت تجربه کنید . این قسمت تفاوت زیادی نسبت به نسخه های پیشین داشته است و سعی شده که به حساسیت این ضربات اشاره بیشتری شود و حرکات و عکس العمل های بازیکنان نیز در خور توجه است. بخش Practice نیز بار دیگر می تواند شما را با کنترل و گیم پلی جدید آشنا سازد و شما را آماده ی مسابقات کند.در Profail Manager نیز می توانید کارنامه ی خود در مسابقات مختلف را ببینید و نتایج خود را بررسی کنید . حساسیت مسابقات بسیار بالاست و در یک ماه و چند روز مانده به انجام مسابقات با ورود محصول جدید EA بازیکنان می توانند تا شروع مسابقات در محیط مجازی خود را سرگرم کنند و رویا های قهرمانی تیم هایشان را در بازی محقق کنند. گرچه بازی در موارد زیادی دارای پیشرفت و نو آوری است اما FIFA World Cup می توانست بهتراز اینها ظاهر شود . قطعا در این زمان که بحث جام جهانی داغ و داغ تر می شود گذشتن از این عنوان بسیار مشکل باشد ضمن اینکه تیم ملی ایران با ستارگانش انتظار شما را می کشد.


دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385
X