در چند سال اخیر بازی های Adventure پرطرفدار بصورت ماوس کلیک بوده اما این بار کمپانی ناشناخته اما قديمي Funcom ابتکار جدیدی به خرج داده و یک بازی متفاوت با بازی های Adventure دیگر ساخته است ، بازیي که پس از عرضه به بازار ، از پرفروش ترین بازی هاي Adventure به شمار رفته و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است ؛ بازیي با نام Dreamfall : The Longest Journey. نسخه ی قبلی این بازی در سال 2000 به بازار عرضه شد که موفقیت خوبی بدست آورد اما این بار سازندگان نسخه ی جدید سعی در ساخت یک بازی کاملا متفاوت داشتند. چندي قبل از انتشار Dreamfall ، Ranger Tornquist طراح اصلی این بازی در استوديوي سازنده ي آن با نام Aspyr ، با توضیح اینکه Dreamfall را نمی توان به یک سبک خاص اختصاص داد گفت : Dreamfall را می توان ترکیبی از سبک های Adventure و Action و Stealth در نمای سوم شخص دانست و ما در تلاشیم تا بازیي متفاوت با دیگر بازی ها را به بازار عرضه کنیم تا علاوه بر دوستداران سبک Adventure ، هواداران سبک Action را هم راضی نگه داریم. البته باید توجه داشت که سبک اصلی این بازی Adventure است. داستان بازی از آنجایی شروع می شود که Zoe Castillo شخصیت اول بازی در یک روز آفتابی و در یک نمای خیالی از شهر کازابلانکا در کشور مراکش بر روی تختی دراز کشیده است و در حالت کما به سر می برد و پدرش که بعد از مرگ همسرش تنها Zoe را در کنار خود دارد با نگرانی او را می بیند.
صحنه های اول بازی توسط Zoe در حالت کما روایت می شود, او که در حالتی فراجسمی قرار دارد می گوید که جهان در یک خطر جدی قرار دارد و تنها کسی که می توانست او را در جلوگیری از این خطر کمک کند چندی پیش مرده است. بعد از این آغاز مرموز ، بازی به دو هفته قبل بر می گردد ، جایی که Zoe هم هوشیار و هم سردرگم بود. Zoe که یک دختر جوان است ، از دانشگاه Capetown در یکی از بخش های کازابلانکا بیرون آمده و رابطه اش را با نامزدش به هم می زند و هم اکنون او در کنار پدر خود در یک شهر ثروتمند و امن زندگی می کند. روزی هنگامی که او با کامپیوترش مشغول بود ناگهان به موضوع عجیبی بر می خورد ، او در صفحات کامپیوتر خود تصویری سیاه و سفید از یک دختر کوچک می بیند که با صدای آهسته می گوید : ((او را پیدا کن ، او را نجات بده)). در ابتدا او فکر می کند که این تصاویر مبهم ، ویروس های کامپیوتری است اما در ادامه ... در این بازی یک جعبه ابزار يا همان Inventory نیز وجود دارد که هر وسیله ای که شما بر می دارید در آن قرار می گیرد. در Dreamfall سعی شده از مبهم بودن صحنه های بازی پرهیز شود و صحنه ها به گونه ای طراحی شده که اجسام و افراد قابل لمس و قابل صحبت به صورت روشن تر نشان داده شوند تا فردی که در حال انجام بازیست به مشکلی بر نخورد. دیالوگهای بازی هم بسیار زیبا طراحی شده اند به گونه ای که همانند اکثر بازی های Adventure از دیالوگ های طولانی بر روی صفحه استفاده نشده است بلکه دیالوگ ها بصورت مختصر در یک منو ظاهر می شوند و شما می توانید هر یک از آنها را خودتان انتخاب کنید و به صورت مختصر و مفید گوش کنید. صداگذاري بازي باور نكردني بوده و به جرات مي توان گفت كه هيچ اشكالي از آن نمي توان گرفت؛ همه چيز با دقت كامل كار شده هست و همه ي صداها مطابق با صحنه هاي بازي و مراحل آن كار شده اند. موزيك هاي بازي زيبا هستند، صداي شخصيت ها در مكالمه ها كاملآ با لبشان مطابقت دارد و در كل همه چيز در قسمت صداگذاري بازي بسيار موفقيت آميز بوده است.