رانندگی در تهران(قسمت پایانی)


کنترل و صداگذاری

موسیقی منوی بازی از یک ریتم جالب و خوبی استفاده شده که حس یک بازی رانندگی را در گیمر ایجاد میکند که با خوانندگی محمد حسینی همراه است.ولی همین موزیک را در حین رانندگی بارها شنیده میشود که بعد از سپری شدن مدتی بسیار خسته کننده و تکراری به نظر می آید که کاش به این نکات سازندها بیشتر توجه میکردند که موزیک منو باید با موزیک در حین اجرای بازی متفاوت باشد که ما این مورد را در تمام بازی های روز دنیا مشاهده میکنیم. البته از چندین تراک های کوتاه در بعضی از مراحل استفاده شده است که چنگی به دل نمی زند ولی همانطوری که اشاره کردیم موسیقی منوی بازی نسبتا خوب و زیبا کار شده.شما در این بازی فقط 5 نوع اتوموبیل در اختبار دارید که این تعداد بسیار کم می باشد که همگی آنها جزو شرکت ایران خودرو می باشند. صداگذاری محیط جالب کار نشده ولی صدای ترمز و رینگ و لاستیکها در هنگام رانندگی بهتر انجام شده و طبیعی تر از صداگذاری محیط اطراف جلوه میکند.

گیم پلی بازی نسبتا امیدوار کننده طراحی شده که بعنوان مثال نحوه کنترل پژو206 با سمند متفاوت می باشد و کنترلی به مراتب روانتر را دارا می باشد ولی باز هم مشکلات کنترلی به چشم میخورند. مثلاً در هنگامی که با سرعت بالا رانندگی میکنید با زمانیکه با سرعت پائین میرانید تفاوت فاحشی احساس نمیکنید که این مورد شاید به خاطره مشکلات گرافیکی نیز به حساب آورد، همچنین هوش مصنوعی بازی جالب کار نشده و به راحتی میتوانید موانع را پس از انجام دادن تنها یک بار حدث بزنید که این نکته از جذابیت و هیجان بازی می کاهد همین طور در مسابقات سرعتی که در CD دوم این بازی می باشد هیجان مسابقات به اندازه کافی نیست و هوش حریفانتان بسیار ساده طراحی شده اند، ولی در کل گیم پلی بازی قابل رضایت تر از سایر قسمتها می باشد.

نتیجه گیری

با تمام تفاصیری که ارئه شد و خبر های منتشر شده در چند ماهه گذشته و خرج های میلیونی که این بازی برای دولت در پی داشت به مراتب انتطار بیشتری از این بازی میرفت که متاسفانه با آن تبلیغاتی که در مورد موتور پایه بازی و گرافیک بازی ارئه شده بود فاصله زيادي دارد و به هیج عنوان رضایتمند نیست! ولی بعنوان یک گیمر ایرانی از سمیع رایان پرداز به خاطر ساختن یک بازی کاملا ایرانی تشکر میکنم و امیدوارم که بازی رانندگی در تهران جرقه اي باشد برای ساختن بازی های بزرگ ايراني که بتوان آنها را جایگزین مناسبي براي گیم های روز دنيا دانست.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

رانندگی در تهران(قسمت اول)

بازی رانندگی در تهران توسط شرکت سمیع رایان پرداز طراحی شده و ناشر آن راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ میباشد و بعنوان اولین بازی ایرانی میتوان نام برد که از یک Engine (موتور گرافیکی) ایرانی استفاده شده است. این بازی از نوع رانندگی مي باشد و در آن از اسپانسرهای زیادی کمک گرفته شده است و تبلیغات در آن بیداد میکند.

داستان و بافت بازی

داستان این گیم از ماجراهای هوتن و داداش سیا پایه ریزی شده و محمد حسینی نیز در آن حضور دارد. آقای حسینی صاحب یک آژانس کرایه اتوموبیل است که در آن هوتن با فک و فامیلش و سیا نیز به همراه اعضای خانواده و بستگانش مشغول به کار هستند و هر یک خود را رانندگانی متبحر میدانند. این بازی از دو سناریوی متصل بهم طرح ریزی شده است و برای همین منظور شما میتوانید با کاراکتر هوتن از سناریوی قهوه خانه شروع کنید و یا اینکه با سیا از سناریوی آژانس، با هرکدام که بازی را آغاز کنید پایان های متفاوت مشاهده خواهید کرد که این مورد شاید یکی از نکات قوت بازی دانست که موجب کشش در بازی میشود.بهتر است بیشتر از این داستان بازی را توضیح ندهیم چون همگی شما با آن آشنا هستید.

گرافیگ و نورپردازی

همانطوری که قبلاً اشاره شد این بازی از یک موتور گرافیکی ایرانی بهره می جوید که توسط مبتکران ایرانی طراحی شده و از آن در بازی استفاده شده است. بیش از این به حاشیه نمي روم و به گرافیک خود بازی اشاره میکنم، در نگاه اول گرافیک بسیار ساده و کارتونی به نظر میاد که در آن بافت اجسام بسیار با بی دقتی طراحی شده است که تنها شاید بتوان گفت گرافیک اتوموبیل های استفاده شده در بازی کمی منطقی تر طراحی شده و تا حدودی زیبا جلوه میکنند ولی در طراحی محیط و طبیعت خارج از ماشین به هیچ عنوان خوب کار نشده و بیشتر اجسام حس یک بازی دوبعدی را به گیمر القا میکند تا یک گیم سه بعدی !! نور پردازی این بازی در پائینترین حد میباشد که میتوان گفت که از سایه گذاری به هیچ عنوان استفاده نشده گویا موتور طراحی شده توانایی اجرای Pixel Shadier را نداشته یا اینکه تیم سازنده آن بر روی نور پردازی و سایه گذاری اجسام زماني را صرف نکرده اند!

باگ در بازی به وفور مشاهده می شود و همین امر موجب پائین آمدن رندر بازی شده و از نظر گرافیکی مشکلات بیشتری به چشم مي خورد. یکی از مشکلات دیگر در تنظیمات بازی است که شما امکان تنظیم جزئیات گرافیکی را ندارید و فقط با یک تنظیم از پیش تعیین شده را در اختیار دارید که این مورد در سایر قسمتهای دیگر نیز همانند صدا و کنترل و ... صدق میکند که تمامی آنها پیش فرض هستند و کاربر هیچ اختیاری در تغییر آنها ندارد! از نظر فیزیک واقع گرایی، بازی حرفی برای گفتن ندارد چون برای اتوموبیل شما در هنگام برخورد با اجسام اطراف هيچگونه صدمه اي وارد نميشود که این مورد با در نظر گرفتن اهداف سازنده که آموزش نکات ایمنی می باشد کمی متناقض به نظر ميرسد‌٬ چون این مورد می بایست در بازی گنجانده میشد تا بازيکنندگان ايراني متوجه عواقب سرعت بالا در بزرگراه ها باشند

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

Half Life 2 Episode One

نسخه جدید بازی معروف به نام Half-Life 2: Episode On بعدد از 2 ماه تاخیر توسط کمپانی Valve Software و با همکاری یکی از معتبرترین شرکتهای بازی سازی EA Games, روانه بازار شد.این بازی از سال 1998 که شماره یک آن تا به حال بیش 5 میلیون نسخه فروش داشته و از این حیث می توان آن را به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین بازی های رایانه نام برد.Half-Life 2: Episode On تفاوت نسیتا زیادی در بعضی قسمتهای بازی نسبت یه نسخه یشین دارد و بسیار جالبتر و جذاب تر چه از لحاظ داستان بازی و گرافیک می باشد. درهمان ابتدای بازی متوجه خواهید شد که از لحاظ گرافیک و طراحی دقیق اجزا قابل مقایسه با هیچکرام از بازیهای کامپیوتر نمی باشد.تکنولوژی LC3 که در موتور این بازی برای اولین بار باعث شده که ابن بازی در عین حالی که بسیار سبک می باشد گرافیک خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار باشد.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

نقد و برسی بازی Devil May Cry 3(قسمت پایانی)

در دويل می کرای 3 نسخه تست بازی در همان نگاه اول ميتوان دريافت که طراحی حرکات، گرافيک، محيط بازی و دشمنان نزديک به نسخه اول کار شده است،کنترل کاراکتر به همان نرمی و انعطاف پذيری قسمتهای قبلی است و شما سنگينی ضربات را بر بدن دشمنان احساس ميکنيد. دشمنان شما همانند دانته با شکل و شمايل جديدی طراحی شدند هنگامی که به دشمنان ضربه ميزنيد از بدن آنها ذرات خاکستر و خاک ساطع ميشود که جلوه خاصی به گرافيک بازی داده است،در اين نسخه شما اجازه داريد دو ماموريت انجام دهيد،در طی اين دو مرحله سعی شده نحوه کنترل بازی به شما نشان داده شود با کمی دقت ميتوان گفت کليه موارد ذکر شده به جز موسيقی بازی که در سبک متال ساخته شده شما را به حال و هوای نسخه اول بازی ميبرد،صدا گذاری در اين بازی از نقاط قوت بازی به شمار ميرود،صدای ضربات شمشير به همراه موسيقی بازی در هنگام درگيری با دشمنان حس عجيبی را به شما القا ميکند.پس از اتمام ماموريت اول و نابود کردن شياطين ، دانته به روی ميز نشسته و نگاهی به اطاق به هم ريخته میکند(باز هم پيتزا را فراموش نکنيد)دانته به سراغ جعبه پيتزا ميرودکه يک دفعه يکی از شياطين ظاهر ميشود و جعبه پيتزا را لگد مال ميکند دانته هم با يک گلوله از او تشکر ميکند و سپس به سمت بارانی قرمز خود ميرود تا ان را بر تن کند،طراحی لباس و خود کاراکتر دانته تقريباً متفاوت از نسخه های قبلی می باشد ، او با چهره اي جوانتر و اندامی ورزيده تر و بارانی قرمز رنگ (شبيه قسمت های قبلی) به سراغ شياطين آمده.در شروع ماموريت دوم دوربين نمايی از برج شيطان را نشان ميدهد که ورژيل با همام مرد مرموز به نام آرخام مشغول گفت و گو می باشد. آنها درباره از بين بردن دانته و تصاحب قدرت گردنبند صحبت ميکنند که يکی از شياطين به سراغ ورژيل ميآيد اما ورژيل در يک حرکت نمايشی او را تکه تکه ميکند.دوربين نمايی از برج شيطان را نشان ميدهد يک دختر جوان که هنوز نامی از او نميدانيم سوار بر موتور خود در حال حرکت به سمت برج است او هم يک شکارچی شيطان است و دانته هم در ليست او وجود دارد گروهی از هيولاها او را تعقيب ميکنند اتشی که از اگزوز موتور بيرون مي آيد هيولاها را آتش زده و عدد 3 نمايان ميشود.در پايان ماموريت دوم اولين رييس يا به اصطلاح غول بازی قرار دارد ، هيولايی به شکل يک سگ سه سر(همانند سربريوس نگهبان دروازه جهنم)که بدن او پوشیده از يخ است و از اطراف زنجير شده است وقتی که دانته به او نزديک ميشود هيولا بيدار ميشود و تکه اي از يخ به سمت دانته پرتاب ميکند ولی دانته با شمشير ان را دفع ميکند ، هيولا يک جادو به شکل توده اي از يخ به سمت او پرتاب ميکند دانته به هوا پریده و توده يخ به ديوار برخورد ميکند او با هيولا شروع به صحبت ميکند:تو نبايد به اينجا وارد ميشدی ورود تو به اين برج ممنوع است ، تو را مثل يک کرم له ميکنم.

دانته در جواب ، او را مانند يک سگ دست آموز صدا ميزند و ميگويد زود باش پسر زودباش بدو بيا اينجا.بعد از ،از بين بردن هيولا او به دانته ميگويد تو نبايد فقط يک انسان باشی، هيولا از بين ميرود و به نوری آبی رنگ تبديل ميشود و در دستان دانته قرار ميگيرد و به يک سلاح جديد تبديل ميشود و دانته مهارتهای خودش را با اين سلاح ميسنجد.پس از پايان ماموريت دوم دانته وارد يک سر سرای بزرگ ميشود و شما منتظر هستيد سلاح جديد را امتحان کنيد و به بازی ادامه دهيد اما اينجا پايان نسخه تست بازی می باشد و کلمه “شيطان هم ممکن است بميرد” بر روی صفحه نقش ميبندد این با برخورداری از جاوه های ویژه بسیار زیبا و سبک بازی جایگاه بسیار خوبی در بین دیگر بازی ها قرار دارد از احاظ گرافیک نیز دز سطح بسیار خوبی قرار دارد.. در طول مراحل شاهد معماری های سبک گوتیک برروی دیوار ها هستید که جلوه بسیار جالبی به بازی می دهند. شخصیت ها نیز با دقت تمام ساخته شده اند. صداگذاری بازی نیز فوق العاده است وآهنگ های فوق العاده بازی بیش از هرچیزی شما را تحریک می کنند تا دشمنان خود را زنده نگذارید. در مجموع اگر از طرفداران این سری هستید بهتر است که وقت را از دست ندهید.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

نقد و برسی بازی Devil May Cry 3(قسمت اول)

باز هم شاهکاری دیگر از کمپانی Ubisoft با همکاری Capcom,پس از موفقیت بازیهایی همچون Devil May Cry و Resident Evileشرکت کپ کام تصمیم گرفت تا با همکاری یکی از بزرگترین ناشران گیم پا به عرضه بازیهای کامپیوتر نیز وارد شود.Devil May Cry را می توان یکی از بهترین بازیهای کنسول نام برد که با سبک خاص خود طرفداران بسیاد زیادی دارد.این نسخه ارائه شده که برای اولین بار بر روی PCعرضه می شود نسبت به داستان اصلی این بازی این امکان را به شما می دهید که با تمام کراکترها بتوانید بازی کنیدودر این سری جدید تعدادی مراحل و Enemy و شخصیت به گیم اضافه شده است.هزاران سال از ماجرای اسپاردا، شوالیه تاریکی که با شمشیر مخصوص خود، برای نجات دنیا یک تنه در برابر شیاطین ایستاد . هم اکنون پسر او، دانته راهش را ادامه می دهد و شیاطین را نابود می کند. اما دانته تنها پسر اسپاردا نیست. در حالی که دانته با شیاطین مبارزه می کند برادر بی رحمش ویرجل قدرت به ارث رسیده اش را صرف کار های شیطانی می کند .

ابتدای بازی صحنه در گيری دانته با برادرش ورژيل را ، در زير برج شيطان نشان ميدهد ، افراد اصلی تيم سازنده بازی معرفی ميشوند ، تهيه کننده:تتسو يوشی تاناکا ، کارگردان هنری:دايگو ايکه نو ، آهنگساز:تتسويا شيباتا ، کارگردان صوتی:واتارا هاچی ساکو ، تهيه کننده قسمت های سينماتيک:شينجی شينوهارا-تاکايا سويا ناگيما ، کارگردان اصلی:هيده اکی اتيسونو. بر مبنای دموی ابتدايی و اخباری که از قبل به گوش ما رسيده مي توان حدس زد که در خط داستانی بازی از روش فلاش بک استفاده شده است و داستان قسمت سوم به گذشته باز ميگردد يعنی به زمان قبل از داستان دويل می کرای 1 ، وقتی که دانته و برادر دو قلو او ورژيل جوانتر بودند و ورژيل هنوز به خدمت موندوس الهه تاريکی در نيامده بود هر دو برادر نيمی شيطان و نيمی انسان از نژاد اسپاردا هستند و به طور کامل در فنون و هنرهای رزمی و شمشير بازی مهارت کامل دارند اما هنوز نمي توانند از نيروی شيطانی خود بهره بگيرند.دانته و ورژيل هر دو نيمی از يک گردنبند را در اختيار دارند که مادرشان در سالروز تولدشان به آنها هديه داده است هر گاه دو نيمه گردنبند در کنار هم قرار گيرند نيروی درونی آن يعنی اسپاردا تکميل ميشود اما متاسفانه دو برادر رو در رو يکديگر قرار می گیرند. دانته به يک شکارچی شياطين تبديل شده و برعکس او برادرش اسير تاريکی شده و رو به پليدی و خوی شيطانی نهاده است. در شروع بازی می بينيم دانته با استيل خاص خود روی صندلی دفترش می نشيند و با حرکاتی جالب پاسخ تلفن را مي دهد: متاسفم هنوز شروع به کار نکرده ايم (او مشغول خوردن پيتزا است) که مردی مرموز وارد دفتر او ميشود دانته از او مي پرسد شما مشتری هستيد اگر به دستشويی احتياج داريد در انتهای اطاق قرار دارد ، مرد مرموز او را به اسم صدا ميکند: دانته ، پسر اسپاردا ، من از طرف برادرت آمده ام و برای تو پيغامی دارم ، سپس او به سمت دانته می آید ، دانته روی صندلی خود تکیه داده و به مرد مرموز خيره شده است که در یک آن مرد مرموز ميز او را به هوا بلند ميکند دانته با يک حرکت نمايشی از جای خود مي پرد و اسلحه را در دست ميگيرد (پيتزا را فراموش نکنيد) گروهی از شياطين در اطراف دانته ظاهر ميشوند و سلاح های خود را در بدن او فرو ميکنند اما همان طور که ميدانيد هيچ سلاحی بر بدن او تاثیر گذار نمی باشد. دانته با يک ضربه يکی از هيولا ها را به ديوار مي کوبد و با همان وضعيت به طرف دستگاه پخش صوت ميرود تا جشن ديوانه واری را آغاز کند و در اينجا شما شاهد يکی از پر تحرک ترين صحنه های بازی هستید لازم به ذکر است که در اين صحنه ها از حرکات يکی از قهرمانان هنرهای رزمی در چين استفاده شده است. پس از پايان نمايش (دمو) نوبت شماست تا وارد مجادله بشوید البته قبل از شروع بازی مي توانيد وارد قسمت customizeبشوید. در اين بخش مي توانيد استيل مبارزه کاراکتر را به ترتيب زير انتخاب کنيد: 1) تيک استر : عبارت است از حرکات پرشی ، بالارفتن از ديوار و جای خالی دادن 2) اسورد مستر : حرکات با شمشير و سلاح های سرد مانند مشت و لگد زدن به اضافه تکنيک های جديد که در اين نسخه اضافه شده اند. 3) گان اسلينگر : حرکات نمايشی با اسلحه به همراه يک سری حرکات جديد و چهارمين مهارت که در نسخه تست بازی گنجانده نشده است،اين حرکات توسط دکمه دايره قابل انجام است و حالا اين شما و اين هم دانته پسر اسپاردا.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

نقد و برسی بازی Titan Quest (قسمت پایانی)

نکته جالب اینست که در مصر با مومیایی ها یا ابولهول ها مبارزه می کنیم ولی در یونان با سنتار ها و دیگر موجوداتی که در یونان هستند روبرو خواهیم شد. نکته ی مهم دیگر اینکه دشمنان شما در مجموع 85 مدل مختلف و در اندازه های مختلف از انسان گرفته تا غول های عظیم الجثه ! (یعنی بازی برای شما در تمام ابعاد دشمن ساخته است) نکته ی جالبی که در گیم پلی بازی وجود دارد اینست که دشمنان شما هم از تمام قدرت هایی که شما استفاده می کنید می توانند استفاده کنند از طرفی وقتی اسلحه ای در دست یکی از دشمنان قرار دارد بعد از کشتن آن دشمن دقیقا عین همان اسلحه از دست او می افتد و شما می توانید از آن استفاده کنید. این حالت برای اولین در بازی های این سبک قرار داده شده است. نکته ی دیگر اینکه بعد از خروج از یونان و ورود به مصر نوع لباس های شخصیت شما تغییر می کند. مثلا اگر در کوهستان های سرد یونان از انواع زره های سنگین استفاده می کنید در مصر شاید شما حتی از بالا تنه هم استفاده نکنید بدلیل اینکه طبق گفته ی سازندگان آب و هوا درنحوه ی عملکرد شما تاثیر مستقیم دارد.

فیزیک بازی هم از نقاط قوت آن است. اگر شما یک شخصیت با قدرت بالا داشته باشید و از یک اسلحه ی بسیار قدرتمند استفاده کنید دشمنان شما در اثر ضربه ی شما به پرواز در می آیند بطوری که اگر روی یک کوه در حال مبارزه باشید شاید با ضربه ای که می زنید دشمن شما نمیرد اما در اثر پرتاب شدن از بالای کوهستان بمیرد از طرفی شما می توانید از ارتفاعات بالا با پرتاب کردن اشیا مختلف به سمت دشمنان جلوی پیشروی آن ها به سمت خودتان را بگیرید و البته این عمل رابطه عکس هم خواهد داشت. در بازی 3 درجه ی سختی قرار داده شده است که اگر شما یکی را به اتمام برسانید یکی دیگر آزاد می شود (مانند Dungeon Siege) که با رسیدن به آخرین درجه ی سختی و بازی کردن آن حس واقعی بازی به شما منتقل می شود. بازی در بخش Multi Player هم برای تا 6 نفر را پشتیبانی می کند که البته برای یک بازی RPG با یک نقشه بزرگ کم به نظر می رسد اما خوب هنوز اطلاعات ما در این زمینه کم است و شاید نقشه های بخش MP کوچکتر باشند. در مورد گرافیک بازی بحث زیاد است اما نیمی از هیجان بازی بر عهده ی گرافیک آن است زیرا در بازی باید در محیط های بیابانی بازی کنیم که نیاز به نمایش شن های روان دارند یا اینکه بازی باید جنگل های آسیا را نمایش دهند که نیاز به یک سایه پردازی فوق العاده دارد و از همه مهمتر نمایش رنگ های مختلفی که در هنگام جادو ها به هوا بلند می شوند هم باید در بازی اعمال شوند و با توجه به Demo ای که از بازی مدتی پیش منتشر شد تمام این افکت ها به زیبا ترین شکل ممکن در بازی موجود بودند.

در پایان باید بگوییم که امیدهای بسیاری به این بازی بسته شده است. Titan Quest پتانسیل تبدیل شدن به یکی از شاهکارهای سبک Action RPG را دارد. اگر از طرفداران این سبک هستید ، حتما Titan Quest را در لیست خرید خود قرار دهید.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

نقد و برسی بازی Titan Quest (قسمت اول)

Diablo اگر بزرگترین بازی تاریخ سبک RPG نباشد لااقل یکی از تاثیر گزارترین بازی های تاریخ این سبک محسوب می شود، تقریبا نیمی از بازی هایی که در این سبک آمده اند از گیم پلی این بازی الگو برداری کرده اند، آنهم تنها بدلیل اینکه این بازی از قوانین پیچیده ی D&D استفاده نمی کرد بلکه با یک سری شخصیت از پیش تعیین شده (که از نژاد ها و کلاس های پر طرفدار بودند) و راه راحت تری برای بالا بردن توانایی شخصیت در بازی طی می شد و البته یک گیم پلی بسیار سریع و با حالتی اکشن تر که زیاد هم وقت بازی کننده را به حرف زدن تلف نمی کرد توانست با فروش عجیب و غریب خودش چشم همه را خیره کند . بعد از این بازی بود که تعداد زیادی دنباله رو برای گیم پلی این بازی پیدا شد که هیچ کدام در حد خود بازی نبودند حتی 2Diablo هم نتوانست در حد نسخه ی اول سر و صدا کند (البته این فقط نظر من است) اما بازی جدیدی که با این حال و هوا در حال ساخت است Titan Quest نام دارد که قول یک بازی در حد و اندازه ی Diablo را داده است. البته این بار با یک فضای کاملا سه بعدی

برای شروع هر بازی RPG شخصیتی که شما می سازید از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی راحت بودن ساخت این شخصیت توسط ابزارهایی که بازی در اختیار می گزارد بسیار مهم تر است. بازی های زیادی بوده اند در این سبک که از همان اول بازی زمان زیادی از شما را در بخش طراحی شخصیت می گرفتند ولی در Titan Quest شما در ابتدا با انتخاب یک نام و جنسیت مرحله اول بازی را شروع می کنید که در آن شما در مبارزه ای به مردم یک روستا کمک می کنید و سپس اگر از قهرمانتان خوشتان آمد کلاس او را انتخاب می کنید اما مساله ی اصلی اینجاست که در این بازی چیزی بنام کلاس وجود ندارد بلکه شما باید از بین هشت Mastery که هر کدام مجموعه ای از 20 توانایی را به شما تقدیم می کنند دو تا را انتخاب کنید که با تلفیق قدرت های موجود در این Mastery ها می توانید یک جادوگر مبارز را بوجود بیاورید و ... اما مشکل اینجاست که این Mastery ها ممکن است بخاطر آشنا نبودن گیمر ها با آنها تمام معادلات بازی را بهم بزنند. طریقه ی Level Up کردن هم بدین صورت است که شما با تعداد بیشتر مبارزاتی که انجام می دهید تعدادی Point بدست می آورید که می توانید با خرج کمتر قدرت های رده پایین را آزاد کنید یا با خرج بیشتر قدرت های رده پایین خود را به رده های بالاتر برسانید. نکته ی مهم بازی محیط آن است. این بازی در محیط هایی مثل مصر و یونان باستان و همچنین آسیا اتفاق می افتد که البته طبق گفته ی سازندگان بازی در ابتدا بیشتر در محیط های یونانی مانند هستیم ، با اتمام ماجراها در آنجا به مصر راه پیدا خواهیم کرد و بعد از انجام ماموریتهای لازم در مصر از طریق جاده ی ابریشم به قسمت های شرقی تر کره ی زمین یعنی به آسیا خواهیم رفت اما در آسیا مکان ها بسیار زیاد هستند ولی تا بحال فقط حضور شهر هایی با معماری چینی در بازی مشخص شده است.

دسته ها :
شنبه هفتم 5 1385

DirectX چیست ؟

ويندوز ايكس پي Direct X8.1 يا ورژنهاي بالاتر آن را ساپورت مي كند كه قابليتهاي صوتي و تصويري كامپيوتر را افزايش مي دهد. Direct X دسترسي به قابليتهاي دستگاه هايي مانند مانيتور و كارت صدا را براي نرم افزار ها فراهم مي كند تا از قابليتهاي سه بعدي تصوير و صداي فراگير و جلوه هاي صوتي آنها استفاده شود. Direct X نرم افزار ها را قادر مي سازد تا از قابليتهاي سخت افزار كامپيوتر شما اطلاع پيدا كرده و پارامترهاي لازم را با آنها مطابقت دهد. اين خاصيت به برنامه هاي صوتي و تصويري اين قدرت را مي دهد تا روي هر كامپيوتري كه ويندوز نصب شده و سخت افزار آن سازگار با Direct X باشد فايل هاي صوتي و تصويري را با بيشترين كارايي و كيفيت ممكن به اجرا بگذارد. Direct X يك سري از برنامه هاي سطح پايين است كه Application Programming Interfaces يا (APIs) را در خود دارد و دسترسي به ويژگيهاي با كارايي بالاي سخت افزار مانند چيپ هاي شتاب دهنده گرافيكي سه بعدي و كارتهاي صدا را امكان پذير مي سازد. اين APIs ها شامل شتاب دهنده هاي گرافيك دو بعدي و فابليت پشتيباني از وسايل ورودي مانند موس، جوي استيك و كي بورد و كنترل ميكس صدا و صداي خروجي هم هست.

دسته ها :
جمعه ششم 5 1385

25 دليل براي مهاجرت به لينوكس

24. لينوكس و ديگر نرم‌افزارهاي آزاد موجود نه تنها به محصولات اختصاصي رسيده‌اند بلكه به سرعت در حال پيشرفت و توسعه نيز مي‌باشند. اين روند با افزايش ميزان تقاضا براي دريافت چنين محصولاتي و با مشاركت بيشتر سازمانها و افراد، سريع‌تر مي‌شود.

25. لينوكس به كاربران اين امكان را مي‌دهد كه با بررسي، تغيير، گسترش و توزيع مجدد كد منبع به پيشرفت فناوري نرم‌افزار كمك نمايند. اين مورد بسيار متداول بوده و نمونه بارز آن IBM مي‌باشد. نتيجه اين كار به انجمن نرم‌افزارها بازگشته و در نوع خود يك مزيت به حساب مي‌آيد.

26. در حقيقت براي گرايش سازما‌ها به لينوكس و ديگر نرم‌افزار آزاد موجود بيش از 25 دليل وجود دارد. دليل بيست و ششم اين است كه لينوكس در مقايسه با ويندوز به يکپارچه‌سازي گرداننده ديسك سخت نياز ندارد. توزيع داده‌ها در بخشهاي غيرمتمركز گرداننده ديسك سخت موجب كند شدن عملكرد رايانه مي‌شود. انجام عمل يكپارچه‌سازي، كار دشواري نبوده اما انجام آن به صورت دوره‌اي شايد آزاردهنده باشد. در صورتي كه سيستم ‌عامل به خوبي طراحي شده باشد نيازي به انجام اين کار نمي‌باشد. شرايطي وجود دارند كه شايد مهاجرت سازمانها از لينوكس به ويندوز بهتر ‌باشد:

1. سازمانهايي كه داراي عملكرد محدودي بوده و داراي مجوز معتبر ويندوزي هستند كه بدون استفاده باقيمانده است. آنها مي‌توانند با جايگزين كردن مسئول ويندوز به جاي متخصصين لينوكس در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنند.

2. در شرايطي كه مايكروسافت مجموعه ارزان قيمتي را به يك سازمان ارائه دهد، اين مجموعه شامل مجوز بلندمدت با هزينه اندك، آموزش و پشتيباني رايگان مي‌شود. اين شرايط به نفع مايكروسافت بوده زيرا شهرت خوبي را براي آن به همراه دارد.

دسته ها :
جمعه ششم 5 1385

25 دليل براي مهاجرت به لينوكس

22. در لينوكس و ديگر نرم‌افزارهاي آزاد موجود در رابطه با وجود "backdoor"، نگراني اندكي وجود دارد زيرا كد منبع در دسترس مي‌باشد. backdoor، ‌روشي براي دسترسي به رايانه از راه دور مي‌باشد. بسياري از دولتها و شركتها‌ي خارجي نگران اين مساله هستند كه برنامه‌هاي اختصاصي backdoor داشته باشند كه توليدكنندگان اين برنامه‌ها و ديگر دولتها با استفاده از آن بتوانند به اطلاعات محرمانه آنها دسترسي پيدا كنند.

23. استفاده و پشتيباني از لينوكس موجب افزايش رقابت سالم در صنعت نرم‌افزاري مي‌شود. وجود چنين رقابتي باعث پيشرفت فني، بهبود عملكرد و كاهش هزينه نرم‌افزار متن‌باز و اختصاصي مي‌شود. تجربه نشان داده كه حق انحصاري موجب ارائه محصولاتي با كيفيت پائين و قيمت بالا شده و در نظام سياسي اختلالاتي را به وجود مي‌آورد.

دسته ها :
جمعه ششم 5 1385

25 دليل براي مهاجرت به لينوكس

20. استفاده از لينوكس در موسسات آموزشي بنا به دلايلي ارجحيت دارد. يكي از اين دلايل اين است كه هيچ نکته‌ پنهاني وجود نداشته (برخلاف نرم‌افزار اختصاصي) و دانش‌آموزان مي‌توانند در كنار يادگيري استفاده از رايانه، به بررسي عملكرد آن نيز بپردازند. بسياري از مدرسين معتقدند كه آموزش اصول علم رايانه بسيار مهمتر از كار با برنامه‌هاي خاصي مانند Word مايكروسافت مي‌باشد. دليل اين مساله اين است كه اصول علم رايانه براي مدت زمان مديدي معتبر خواهد ماند و اين در حالي است كه برنامه‌هاي كاربردي خاص به ويژه برنامه‌هاي اختصاصي كه با استانداردهاي صنعتي مطابقت ندارند به صورت مداوم در حال تغيير بوده و ممكن است كه كنار گذاشته شوند.

21. براي سازمانهاي دولتي، لينوكس موجب وضوح داده‌ها مي‌شود زيرا داده‌ها را در قالبي كه با استانداردهاي صنعتي مطابقت دارد ذخيره مي‌كند. اين ويژگي برخلاف قالب نرم‌افزارهاي تجاري مي‌باشد. نگهداري داده‌هاي غير محرمانه در قالب استاندارد به افراد اين امكان را مي‌دهد كه بدون نياز به خريداري نرم‌افزار اختصاصي گران قيمت به اين داده‌ها دسترسي پيدا كنند. به علاوه نگهداري داده‌هاي محرمانه در قالب استاندارد، بسيار مطمئن‌تر از نگهداري آنها در قالب اختصاصي مي‌باشد.

دسته ها :
جمعه ششم 5 1385
X